CATALOGUL PRODUSELOR ALIMENTARE CERTIFICATE DE LA AFIR

CATALOGUL PRODUSELOR ALIMENTARE CERTIFICATE DE LA AFIR

 
Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) a lansat versiunea actualizată a Catalogului Produselor Alimentare Certificate (CPAC), aplicaţie mobilă care permite identificarea şi localizarea în timp real a produselor alimentare româneşti certificate, informează AFIR într-un comunicat transmis vineri.

Informaţiile publicate de ECONOMICA.net pot fi preluate de alte publicaţii online doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. 

Prin această aplicaţie, utilizatorii vor putea verifica autenticitatea produselor şi vor putea consulta detaliile referitoare la producător şi la reţetele utilizate, cu ajutorul funcţiei de scanare a codurilor QR aplicate pe etichetele produselor omologate.

Catalogul este un instrument util pentru promovarea la nivelul Uniunii Europene a producătorilor români, consideră directorul general al AFIR, Adrian Chesnoiu.

„În această perioadă, în care ţara noastră deţine Preşedinţia Consiliului Uniunii Europene şi când se pune accent din ce în ce mai mult pe digitizarea agriculturii, AFIR prezintă versiunea îmbunătăţită a 
aplicaţiei CPAC, pe care o consider un instrument util pentru promovarea, la nivelul Uniunii Europene, a producătorilor români. Catalogul Produselor Alimentare Certificate, dezvoltat integral de către AFIR, ajută consumatorii să aleagă produsele alimentare care sunt sigure şi autentice, fără intermediari. Mai mult, în cazul în care codul QR este aplicat pe produs, acesta va putea fi scanat, cumpărătorul având imediat la dispoziţie toate datele acestuia. Noua versiune a aplicaţiei CPAC poate fi utilizată şi în sistemul de operare IOS, nu numai în Android”, a precizat directorul general al AFIR.

Aplicaţia CPAC a fost lansată în parteneriat cu Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale la începutul lunii noiembrie 2018 şi este rezultatul unei acţiuni de voluntariat a departamentului IT din cadrul AFIR. Prin intermediul aplicaţiei, Agenţia promovează şi sprijină consumul produselor omologate la nivel naţional (produse tradiţionale, montane, cu reţetă consacrată) şi la nivel european (produse cu denumire de origine protejată – DOP sau cu indicaţie geografică protejată – IGP), completează AFIR.

Informaţiile publicate de ECONOMICA.net pot fi preluate de alte publicaţii online doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *